Saturday, June 20, 2009

Nikmat usia yg perlu disyukuri insan..

Assalamualaikum…


1/6/1985-1/6/2009

Terlebih dahulu ingin aku memanjatkan kesyukuran di atas nikmat dan keizinan yg Allah berikan,memberi kesempatan untuk diriku terus bernafas di atas muka bumi Allah Taala ini.Terima kasih ya Allah di atas nikmat usia yang Engkau berikan 1 /6 /2009 genap 24 tahun aku pinjam anugerah ini daripada-Mu,sesungguhnya tiadalah daya untuk aku membalas pemberian yg Engkau berikan ini,apalah yang dapat di banggakan dengan hidup ini jika di nilai dengan secebis amalan ku di dunia ini terhadap-Mu.Namun aku akui semua ini ketentuan dari-Mu untuk menguji sejauh mana imanku..Hanya lafaz syukur “Alhamdulillah” kalimah agung yg layak aku berikan kepada Mu.Moga-moga Engkau memberkati kehidupanku selama mana hidupnya aku di persinggahan fana’ ini.Tiada yg lebih berharga daripada mendapat redha dr-Mu.Apalah erti hidup berpanjangan andai ia sia-sia di sisi-Mu..Tuntuni dan pimpinlah hati ini dalam meraih cinta dan kasih sayang-Mu.

Pada tarikh yg bersejarah ini juga lahirlah blog ini.Sebenarnya sudah lama aku impikan untuk memiliki blog sendiri,akhirnya impian ini tercapai jua.Ucapan terima kasih aku ucapkan khas buat teman "cahaya_hijrah" yg merealisasikan impianku sekian lama ini.Hanya Allah shj yg dpt membalas kebaikan dan pertolongan yg dikau berikan.Mudah-mudahan hadirnya diriku dalam dunia blogger ini memberi kebaikan kepada diri ku dan kalian teman-teman sekalian.

Langkah tercipta demi sebuah perjuangan dan kebenaran yg hakiki.Mudah-mudahan kau memberkati usaha kecil ini.Salam Imtihan buat teman-teman,mudah-mudahan Allah mengurniakan kejayaan dunia akhirat buat kita semua.Amin Ya Rabb.

“Jikalau Islam di puncak tinggi...Akan ku terus juang mendaki”

“Jika Islam di hujung dunia...Kerna iman ku terus berjuang”

0 comments: